Buscar en
Educación Médica
Toda la web
Inicio Educación Médica
ISSN: 1575-1813

The Journal Educación Médica (Medical Education) (www.elsevier.es/edumed) is a scientific journal that is published 4 times a year, with articles in Spanish and in English, and will consider for publication those works related to education in the Health Sciences in all its aspects: teaching planning, and development of teaching; educational resources; teaching methodology; educational techniques; teaching accreditation; learning styles results; evaluation; etc. Works may be submitted on the initiative of the author, or at the request or commission of the journal Editorial Committee.
This journal is published in collaboration with Catedra de Educacion Medica Fundacion Lilly-UCM.

See more Open Access

Indexed in:

Scopus, Scielo y MEDES

See more

Follow us:

Citescore

CiteScore measures average citations received per document published.

See more
Citescore 2019
1
SJR

SRJ is a prestige metric based on the idea that not all citations are the same. SJR uses a similar algorithm as the Google page rank; it provides a quantitative and qualitative measure of the journal's impact.

See more
SJR 2017
0.236
SNIP

SNIP measures contextual citation impact by wighting citations based on the total number of citations in a subject field.

See more
SNIP 2017
0.412
View more metrics
Hide
Issue
Vol. 22. Issue 4.
Pages 185-248 (July - August 2021)
Editorial
Enseñar Comunicación Clínica para los nuevos retos en medicina
Roger Ruiz Moral
Educación Médica. 2021;22:185-6
Open access
Originales
La nueva frontera de la universidad: Cátedra abierta virtual para profesionales de la salud
Jorge E. Valdez-García, Mildred Lopez
Educación Médica. 2021;22:187-92
Open access
Validación de la versión en español de un instrumento de evaluación de la comunicación centrada en el paciente en OSCE
Soledad Armijo-Rivera, Claudia C. Behrens, María E. Giaconi, Amelia S. Hurtado, María R. Fernandez, Paula A. Parra, María V. Morales, Gregory Makoul
Educación Médica. 2021;22:193-8
Open access
Escala de percepción ante crisis y pandemias: desarrollo y validación de una escala pedagógica
Rafael Tuesca-Molina, Nuria Rodríguez-Ávila, Carolina Moreno-Castro
Educación Médica. 2021;22:199-205
Open access
Opiniones de profesores y alumnos sobre un programa integral online en medicina durante el confinamiento por COVID-19
Roger Ruiz Moral, Javier Sierra Isturiz, María José García-Miguel, Álvaro Cerro, Cristina García de Leonardo, María del Carmen Turpín Sevilla, Diana Monge Martín, Fernando Caballero Martínez
Educación Médica. 2021;22:206-14
Open access
Open Article
Análisis de accesibilidad de publicación estudiantil en revistas de medicina en Latinoamérica
Christian Aquino-Canchari, Luis Máximo Villanueva-Zuñiga, Margarita Liz Alvarez-Vilchez, Kevin Edgar López-Orihuela, Cynthia Chavez-Bendezu
Educación Médica. 2021;22:215-21
Open access
La enseñanza de la medicina a través de la pintura
Rosa María Díaz Díaz, Rosa Giménez García, Dulce María Arránz Sánchez
Educación Médica. 2021;22:222-4
Open access
Evaluación de competencias en residentes de pediatría en el primer nivel de atención mediante la utilización del Mini-CEX
Horacio Yulitta, María Paz Molina, Lucia Maiolo, Agustina Paganini, Natalia Rubel, Carla Serviddio
Educación Médica. 2021;22:225-30
Open access
Implementación del Mini Clinical Evaluation Exercise en alumnos residentes de la carrera de Ciencias Veterinarias
Gabriela Beatriz Trova, Natalia Ricci, Cintia Raquel Ramos, Sebastian Schiavoni, Daniel Sanchez, Cecilia Gonzalez de Cruz
Educación Médica. 2021;22:231-6
Open access
Originales breves
Perspectiva de los estudiantes de enfermería sobre la transformación de la atención primaria durante la pandemia de la enfermedad coronavirus-19: estudio cualitativo mediante fotoelicitación
Sofía Berlanga-Fernández, Rosa Rifà-Ros, Rosa Villafáfila-Ferrero, Míriam Rodríguez-Monforte
Educación Médica. 2021;22:237-40
Open access
Aula de educación médica
El tutor de formación sanitaria especializada en España (parte I): Regulación y reconocimiento de su labor
María Dolores Vicent García
Educación Médica. 2021;22:241-7
Open access
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos