Buscar en
Educación Médica
Toda la web
Inicio Educación Médica Índice por secciones Originales
Información de la revista

Índice por secciones

200 Artículos
E-learning in pathology courses in the times of COVID-19
Ghada Sahraoui, Farah Sassi, Raoudha Doghri, Lamia Charfi, Maha Driss, Karima Mrad
Educación Médica. 2023;24:100776
Open access
Ultrasound-guided radial artery cannulation: A report of a simple and low-cost model for training
Alejandro Sierra-González de Cossio, Carlos Dattoli-García, Enma Toledo-Alemán, Fabio Solís-Jimenez, Montserrat Villalobos-Pedroza, Jesús Antonio Viana-Rojas, Jose Omar Arenas-Díaz, Daniel Manzur-Sandoval
Educación Médica. 2023;24:100788
Open access
The staff’s perception of level of clinical competence of graduating dental students amid COVID-19: A qualitative research in one Saudi dental school
Rasha Salman A. Alafaleg, Reza Vahid Roudsari, Riham Tork, Michaela Goodwin
Educación Médica. 2023;24:100787
Open access
Thematic, methodological, and editorial trends of preventive and community medicine theses in Tunisia over forty years
Nihel El Haddad, Dhekra Chebil, Sarra Melki, Sarra Nouira, Mohamed Azzaza, Ahmed Ben Abdelaziz
Educación Médica. 2023;24:100772
Open access
Los problemas de salud más prevalentes en los estudiantes de Medicina: revisión de la literatura
Alba Gállego-Royo, Candela Pérez-Álvarez, Bárbara Marco-Gómez, Inés Sebastián Sánchez, María Pilar Astier-Peña, Oscar Urbano Gonzalo, Rogelio Altisent Trota, María Teresa Delgado-Marroquín
Educación Médica. 2023;24:100774
Open access
Estudio comparativo sobre la función del profesor de educación secundaria como base para la enseñanza del soporte vital: Modelo Cervantes
Ana María Pérez-Bailón, Francisco M. Parrilla-Ruiz, Gerardo Gómez-Moreno, Jose Damian Herrera-Mingorance, Antonio Cárdenas-Cruz
Educación Médica. 2023;24:100789
Open access
Revistas de enfermería: presencia, visibilidad y calidad. Estudio descriptivo
María Sobrido-Prieto, Santiago Martínez-Isasi, Juan Gómez-Salgado, Alejandro Montero-Salinas, Daniel Fernández-García
Educación Médica. 2023;24:100775
Open access
A 10-year scientometric analysis of the academic publications of the 27 Peruvian Scientific Societies of Medical Students
Miguel Cabanillas-Lazo, Carlos Quispe-Vicuña, Silvana Loli-Guevara, Juan Carlos Mego, Arturo J. Ruiz-Yaringaño, John Barja-Ore, Frank Mayta-Tovalino
Educación Médica. 2023;24:100771
Open access
Estereotipos negativos asociados a la vejez en los estudiantes de Enfermería chilenos y mexicanos. Efecto de la asignatura «Enfermería Geronto-Geriátrica»
Marissa M. Díaz Dávila, Luis Rendón Torres, Carolina Benavides Guerrero, Doris Sequeira Daza
Educación Médica. 2022;23:100765
Open access
Role-playing in medical education: An experience from public role-players
Chong Yau Ong, Mon Mon Yee, Khine Myat Soe, Ruth Elizabeth Abraham, Osca J.H. Tan, Edmund L.C. Ong
Educación Médica. 2022;23:100767
Open access
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos