metricas
covid
Medicina de Familia. SEMERGEN 2n Congrés SEMERGEN Catalunya Comunicacions orals
Información de la revista

Congreso

Contenidos del congreso
Congreso
2n Congrés SEMERGEN Catalunya
Barcelona, 16 - 17 junio 2017
Listado de sesiones
Comunicación
3. Comunicacions orals
Texto completo
Descargar PDF
Compartir
Compartir

284/85 - SORTIDA INTERGENERACIONAL

R. Torres Salaa, J. Serra Pratb, G. Ubach Masb, M. Cuadrench Solorzanoa, J. Garrido Ruizc y F. Ávila Riverad

aMetgessa de Família. CAP Castellbell. ABS Montserrat. Barcelona. bInfermera. CAP Castellbell. ABS Montserrat. Barcelona. cInfermer. CAP Castellbell. ABS Montserrat. Barcelona. dMetge de Família. CAP Monistrol. ABS Montserrat. Barcelona.

Objectius: Afavorir les relacions entre joves i gent gran de la població. Fer que el jovent de l'Institut conegui persones grans i els ajudi. Que les persones grans transmetin coneixements i valors als joves. Fomentar l'exercici en la població. Promoure hàbits saludables.

Metodologia: S'organitza una sortida amb els alumnes de tercer de l'institut: un grup va amb grups de caminants de Castellbell que habitualment fan sortides dos cops a la setmana des del CAP. Els alumnes presenten una ruta que han fet en codi QR. Un altre grup van a la Residència del municipi a recollir avis amb dificultats i els acompanyen a la plaça de davant de l'Institut. Un tercer grup es troben amb el grup de gent gran amb dificultats per caminar que surten un cop per setmana des del CAP. Tots es troben davant l'Institut i es fan jocs, es canta i es fa un esmorzar saludable.

Resultats: Ha estat una jornada d'intercanvi generacional, afavorint les relacions entre grans i joves. El jovent ha fet una tasca de voluntariat i integració social. Les persones grans s'han sentit molt acompanyades i han pogut comunicar-se entre ells i amb els joves. Els joves han ensenyat noves tecnologies a les persones grans i aquests han ensenyat jocs i explicat vivències al jovent.

Conclusions: Les activitats intergeneracionals són profitoses per tots els participants. Es transmeten valors positius i es pot treballar hàbits saludables. Millorem la salut de la comunitat.

Listado de sesiones