284/34 - 'RCPARVULARI': PILOTATGE D´UN QÜESTIONARI PER AVALUAR LA FORMACIÓ D´ALUMNES D´EDUCACIÓ INFANTIL SOBRE REANIMACIÓ CARDIOPULMONAR
aMetge de Família. Centre de Salut Abrera. Barcelona. bPediatria. Centre de Salut Abrera. Barcelona. cMetge de Família. CUAP Gràcia. Barcelona. dInfermer. Cas Delta. Badalona. Barcelona. eMetge. Unitat de Suport a la Recerca de Costa de Ponent. Institut Universitari Investigació en Atenció Primària Jordi Gol. Institut Català de la Salut. Ciber Epidemiología i Salut Pública. Cornellà de Llobregat. Barcelona.
Objectius: Dotar als pàrvuls de P5, de coneixements sobre reanimació cardiopulmonar (RCP), i avaluar un qüestionari adaptat als alumnes d'educació infantil.
Metodologia: Estudi transversal descriptiu basat en un qüestionari de disseny propi. El qüestionari consta de 3 seccions i 6 variables. El pilotatge s’ha dut a terme en 2 classes d’una escola. Es va mesurar reconeixement del 112, mnemotècnia, gènere, anys complits al curs i classe. S’ha realitzat un anàlisi uni i bivariant amb IBM-SPSS 22.0.
Resultats: Van participar 53 pàrvuls (96%) del curs P5, el 48% eren nenes. 33 pàrvuls(62,3%) al 2016 i 24 (45,3%) al 2017 van reconèixer el 112 (p = 0,028). 44 pàrvuls (97,8%) al 2016 i 15 (31,9%) van relacionar el 112 amb boca-nas-ulls (p < 0,001). El 91% dels pàrvuls de la classe dels elefants van reconèixer el 112 (p = 0,017) al 2016. De la classe “elefants" al 2016 van reconèixer el 112 el 90,9% vs 56,5% ”girafes” (p = 0,017), però al 2017 aquesta diferencia no es va donar. Al 2017 van relacionar el 112 amb boca-nas-ulls, més nens que havien reconegut el 112 que els que no (50% vs 13%; p = 0,011). Dels 41 nens que van continuar els dos cursos 16 (39%) van reconèixer el 112 al 2016 i al 2017. 14 (34%) van relacionar el 112 amb boca-nas-ulls al 2016 i al 2017.
Conclusions: Els pàrvuls estudiats aprenen però no retenen els coneixements i les habilitats pràctiques relacionades amb la RCP. S’han detectat àrees de millora del qüestionari.




