228/15 - GRUPS DE MILLORA EN UN EQUIP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA, UNA EINA ÚTIL?
aEAP Premià de Mar. Barcelona. bInfermera; cMetge de Família; dGestió i Serveis; eInfermer. EAP Premià de Mar. Barcelona.
Objectius: Comprovar la eficàcia de la estratègia de fer grups de treball en un equip d’Atenció Primària per aconseguir objectius de millora en diverses àrees clíniques i de gestió.
Metodologia: Descriptiva. Anàlisi de resultats. Àmbit: tots els professionals d’un equip d’Atenció Primària. Els professionals s’inscriuen a qualsevol dels 10 grups de millora que desitgin: demanda immediata, cronicitat, diabetis, organització de magatzem i consultes, MPOC, atenció domiciliària (ATDOM), insuficiència cardíaca, vacunes, assistencial pediàtric i/o ansietat/depressió. Tots els grups tenen metges, infermeres i professionals de gestió i serveis. Cada grup escull un líder, es reuneix 4 vegades com a mínim, proposa uns objectius de millora avaluables i presenta els resultats a l’equip al llarg de l’any, L’activitat es recull en una fitxa. Mesures: en funció de l’objectiu. Càlculs: Percentatges d’assoliment d’objectius abans i després.
Resultats: 90% dels grups aconsegueixen dur a terme la metodologia proposada. 90% dels grups aconsegueixen l’objectiu proposat. Alguns objectius específics: registre del grau de severitat de la ansietat/depressió: Partida 16,33%, Objectiu: 40%. Assoliment 60%.Augmentar la programació de visita de seguiment dels pacients que venen per atenció immediata; Partida 16,4%, Objectiu: augmentar un 10%. Assoliment 15,75%. Pla de cures del pacient ATDOM: Partida 35,84%. Objectiu 50%, Assoliment: 77,32%.
Conclusions: La majoria dels grups de millora d’objectius estratègics autogestionats pels professionals del equip han seguit la metodologia de treball preestablerta i han aconseguit motivar l’equip per assolir els objectius que proposaven. Els grups de millora són una estratègia eficaç per augmentar la qualitat del servei del centre.




