Dissection and vivisection are two important activities in biological classes in order to understand the vital processes of life. They not only provide basic training for young learners, but also lay the foundation for all other research. Inhuman behavior toward laboratory animals drew the attention of the public worldwide, including many non-government organizations and animal lovers. They convinced some countries to issue strict guidelines for the use of animals for classroom dissection/experimental purposes. After receiving many complaints on unethical uses of animals for classroom dissection purposes, the University Grant Commission, New Delhi, issued new guidelines for the phasing out of dissection and animal experimentation in the zoology/life sciences curricula. In the present study the authors correlate the relevance and importance of animal dissections in teaching and research, and for the parallel development of medical and biological science. They conclude that animal experiments are vital to the future well-being of humans, and are morally permissible as long as they are conducted with high ethical standards. Animal experimentation and use of animals for dissection purposes are also justifiable, from various philosophical viewpoints. It appears that the guidelines issued by UGC are not based on serious deliberation on the bioethical dilemma.
La disección y la vivisección son dos parámetros importantes en las clases de biología para comprender los procesos vitales de la vida de los seres vivos. No solo proporciona la práctica imprescindible a los estudiantes, sino que también permite establecer las bases para todas las demás investigaciones. El comportamiento inhumano hacia los animales de laboratorio ha llamado la atención del público en todo el mundo, así como de muchas organizaciones no gubernamentales defensoras de los animales. Convencieron a algunos países para que establecieran pautas estrictas sobre el uso de animales para la disección con fines experimentales en el aula. Después de recibir muchas quejas sobre usos no éticos de animales para las prácticas de disección en el aula, la University Grant Commission (Comisión de Becas Universitarias) de Nueva Delhi emitió una nueva directiva que suprimía, de manera escalonada, la disección y la experimentación animal en el currículo de zoología/ciencias de la vida. En el presente estudio, los autores relacionan la relevancia y la importancia de las disecciones de animales en docencia e investigación y para el desarrollo paralelo de la medicina y la biología. Concluyen que los experimentos con animales son vitales para el bienestar futuro de los humanos y que son moralmente permisibles, siempre y cuando se lleven a cabo con altos estándares éticos. La experimentación animal y el uso de animales con propósitos de disección también son justificables, desde varios puntos de vista filosóficos. Parece que la directriz emitida por la UGC no se basa en una seria deliberación sobre el dilema bioético.