Buscar en
Revista de Psicodidáctica (English Edition)
Toda la web
Inicio Revista de Psicodidáctica (English Edition) Sustained flow and personal best in higher education: A mixed-methods approach
Journal Information
Vol. 26. Issue 2.
Pages 96-104 (July - December 2021)
Share
Share
Download PDF
More article options
Visits
1
Vol. 26. Issue 2.
Pages 96-104 (July - December 2021)
Original
Sustained flow and personal best in higher education: A mixed-methods approach
Flujo continuo y mejores resultados personales en la educación superior: Combinación de métodos
Visits
1
Safoura Jahedizadeh
Corresponding author
jahedi.s1310@gmail.com

Corresponding author.
, Afsaneh Ghanizadeh
Imam Reza International University, Mashhad, Iran
This item has received
Article information
Abstract
Full Text
Bibliography
Download PDF
Statistics
Figures (2)
Tables (6)
Table 1. Descriptive statistics of SF, PB and their subscales
Table 2. Reliability and average variance explained for all variables
Table 3. Factor loadings of SF, PB and their items
Table 4. The regression coefficients of the relationship between SPE, CHA, COM, SEL and SF
Table 5. The correlation coefficients between SF and PB goals and their subfactors
Table 6. Frequency and percentage of the four groups of participants
Show moreShow less
Abstract

The focus of the present study is on two newly-born concepts in educational psychology, i.e., personal best goals (PB) and sustained flow (SF). In other words, the present study delved into English as a foreign language (EFL) students’ PB and SF by finding the most crucial sustained flows, and exploring the dynamic interplay between PB and SF in two quantitative and qualitative phases. To do so, the Persian web-based versions of the Personal Best Questionnaire (Martin, 2006) and the DMC Disposition Scale (Muir, 2016) were utilized to explore the nexus between students’ PB and SF. This is accomplished by Structural Equation Modeling (SEM) in the quantitative phase and analyzing students’ responses on open-ended items of the DMC questionnaire as the qualitative phase of the study. The results demonstrated that students’ PBs predicted their SF. The most significant cases in the qualitative phase as well as pedagogical implications and suggestions are discussed.

Keywords:
Personal Bests
Sustained Flow
Mixed-methods Approach
Structural Equation Modeling (SEM)
Resumen

El presente estudio se centra en dos nuevos conceptos surgidos en psicología educativa, a saber, los objetivos sobre mejores resultados personales (PB, por sus siglas en inglés) y el flujo continuo (SF, por sus siglas en inglés). Es decir, el presente estudio ahonda en los PB y el SF de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL, por sus siglas en inglés) encontrando los flujos continuos más importantes y explorando la interacción dinámica entre los PB y el SF en dos fases, cuantitativa y cualitativa. Para ello, se ha recurrido a las versiones web persas del Cuestionario sobre Mejores Resultados Personales (Martin, 2006) y de la escala de disposición de DMC (Muir, 2016) con el fin de estudiar el nexo entre los PB y el SF de los estudiantes. Esto se realiza con los Modelos de Ecuaciones Estructurales (SEM, por sus siglas en inglés) en la fase cuantitativa y el análisis de las respuestas de los estudiantes a los ítems abiertos del cuestionario DMC en la fase cualitativa del estudio. Los resultados demuestran que los PB de los estudiantes preveían su SF. Se analizan los casos más significativos en la fase cualitativa, así como las repercusiones y recomendaciones pedagógicas.

Palabras clave:
mejores resultados personales
flujo continuo
combinación de métodos
modelos de ecuaciones estructurales (SEM)

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Psicodidáctica (English Edition)
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
Tools
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos