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Disponible online el 23 de Febrero de 2023
Pharmacological treatment for challenging behavior in adults with intellectual disability: Systematic review and meta-analysis
Tratamiento farmacológico para las conductas desafiantes en adultos con discapacidad intelectual: revisión sistemática y metaanálisis
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Rodrigo Campos-Jaraa, Cristian Martínez-Salazarb, Christian Campos-Jarac, José María Fernándeza, Darío Martínez-Garcíad, Falonn Contreras-Osorioc,
Autor para correspondencia
falonn.contreras@unab.cl

Corresponding author.
a Psychiatry Department, Hospital Mauricio Heyermann, Angol 4650207, Chile
b Department of Physical Education, Sports, and Recreation, Pedagogy in Physical Education, School of Education and Social Sciences and Humanities, Universidad de La Frontera, Temuco 4780000, Chile
c Exercise and Rehabilitation Sciences Institute, Faculty of Rehabilitation Sciences, Universidad Andres Bello, Santiago 7591538, Chile
d Department of Physical Education and Sports, Faculty of Sport Sciences, University of Granada, 18011 Granada, Spain
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Recibido 25 julio 2022. Aceptado 17 enero 2023
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Table 1. Subjects’ characteristics from the included studies.
Table 2. Summary of findings and quality of evidence (GRADE) of clinical efficacy of antipsychotic medication in reducing critical episodes in people with intellectual disability and challenging behavior.
Table 3. Intervention characteristics of the included studies.
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Abstract
Introduction

Few evidence on the use of antipsychotics in people with intellectual disabilities and challenging behaviors, generates the need to develop studies that contribute to collect, compare and synthesize the available information. The present systematic review and meta-analysis aims to determine the clinical efficacy of antipsychotic medication in reducing critical episodes in this population.

Methods

We searched Web of Science, Scopus, EBSCO, Embase, and PubMed for randomized controlled trials of antipsychotic medication versus placebo. Preliminarily yielded 1354 abstracts and citations; six studies with 274 subjects met the inclusion criteria of studies with experimental design, longitudinal type, with pre- and post-intervention measurements.

Results

There is evidence for the use of psychotropic drugs in the acute management of challenging behaviors in patients with intellectual disability (SMD=−0.85; 95% CI=−1.69 to −0.01; p=0.05).

Conclusions

Our results coincide with the recommendations on the efficacy of the use of antipsychotics. Although our study provides evidence, the limited number of studies included in this research does not allow us to obtain totally conclusive results, although it can be considered as a guide for future studies.

Keywords:
Intellectual disability
Challenging behavior
Pharmacological treatment
Resumen
Introducción

Existe escasa evidencia sobre el uso de antipsicóticos en personas con discapacidad intelectual y conductas desafiantes, lo que genera la necesidad de desarrollar estudios que contribuyan a recopilar, comparar y sintetizar la información disponible. La presente revisión sistemática y metaanálisis tiene por objetivo determinar la efectividad clínica de la medicación antipsicótica en la reducción de episodios críticos en esta población.

Métodos

Fueron realizadas búsquedas de ensayos controlados aleatorios de medicación antipsicótica versus placebo en Web of Science, Scopus, EBSCO, Embase y PubMed. La búsqueda arrojó preliminarmente 1354 resúmenes y citas; fueron seleccionados seis estudios con 274 sujetos que cumplieron los criterios de inclusión, presentando diseño experimental de tipo longitudinal, con mediciones previas y posteriores a la intervención.

Resultados

Existe evidencia para el uso de psicofármacos en el manejo agudo de conductas desafiantes en pacientes con discapacidad intelectual (DME=-0,85; 95% CI=-1,69 to -0,01; p=0,05).

Conclusiones

Nuestros resultados coinciden con las recomendaciones sobre la eficacia del uso de antipsicóticos. Pese a que nuestro estudio aporta evidencia, el número limitado de estudios incluidos en esta investigación no permite obtener resultados totalmente concluyentes, aunque puede ser considerado como guía para estudios futuros.

Palabras clave:
Discapacidad intelectual
Conductas desafiantes
Tratamiento farmacológico

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