Buscar en
Medicina de Familia. SEMERGEN
Toda la web
Inicio Medicina de Familia. SEMERGEN Sistema de acreditación en Atención Primaria (SaAP). Retos de la formación co...
Información de la revista
Vol. 29. Núm. 1.
Páginas 40-43 (Enero 2003)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 29. Núm. 1.
Páginas 40-43 (Enero 2003)
Acceso a texto completo
Sistema de acreditación en Atención Primaria (SaAP). Retos de la formación continuada (II)
Visitas
3556
P.Beato Fernández*, M.Blasco Valle, V.Valor Vont
Comisión Técnica. Federal. SaAP
Este artículo ha recibido
Información del artículo
El Texto completo está disponible en PDF
Bibliografía Recomendada
[Abrahamson, et.al, 1999]
S. Abrahamson, J. Baron, A.S. Elstein, W.P. Hammond, G.B. Holzman, B. Marlow, et al.
Continuing medical education for life: eight principles.
Acad Med, 74 (1999), pp. 1288-1294
[Cantillon and Jones, 1999]
P. Cantillon, R. Jones.
Does continuing medical education in general practice make a difference?.
BMJ, 318 (1999), pp. 1276-1279
[Davis, 1998]
D. Davis.
Continuing medical education: Global health, global learning.
BMJ, 316 (1998), pp. 385-389
[Davis, et.al, 1999]
D. Davis, M.A. O'Brien, N. Freemantle, F.M. Wolf, P. Mazmanian, A. Taylor–Vaisey.
Impact of formal continuing medical education: do conferences, workshops, rounds, and other traditional continuing education activities change physician behaviour or health care outcomes?.
JAMA, 292 (1999), pp. 867-874
[Fox and Bennett, 1998]
R.D. Fox, N.L. Bennett.
Continuing medical education: learning and change: implications for continuing medical education.
BMJ, 316 (1998), pp. 466-468
[Fox, et.al, 1989]
Change and learning in the lives of physicians,
[Gayoso and de la Cal, 1999]
P. Gayoso, A. de la Cal.
Criterios de acreditación de actividades de formación continuada. Sistema de Acreditación en Atención Primaria (semFYC–SEMERGEN).
FMC, 6 (1999), pp. 141-142
[Gayoso, et.al, 2002]
P. Gayoso, B. Salvador, B. Bullon.
García JR y Comisión Técnica Federal, SaAP. Retos de la formación médica continuada (1). Sistema de Acreditación en Atención Primaria.
Aten Primaria, (2002),
[Grant, 2002]
J. Grant.
Learning needs assessment: assessing the need.
BMJ, 324 (2002), pp. 156-159
[Guyatt, et.al, 2000]
G.H. Guyatt, M.O. Meade, R.A. Jaeschke, D.J. Cook, R.B. Haynes.
Practitioners of evidence based care. Not all clinicians need to appraise evidence from scratch but all need some skills.
BMJ, 320 (2000), pp. 954-955
[Holm, 1998]
H.A. Holm.
Quality issues in continuing medical education.
BMJ, 316 (1998), pp. 621-624
[Hoyal, 1999]
F.M. Hoyal.
«Swallowing the medicine»: determining the present and desired modes for delivery of continuing medical education to rural doctors.
Aust J Rural Health, 7 (1999), pp. 21-25
[Richards, 1998]
T. Richards.
Continuing medical education.
BMJ, 316 (1998), pp. 246
[Sistema de Acreditación de Actividades de]
Sistema de Acreditación de Actividades de Formación Continuada en Atención Primaria (SEMFYC–SEMERGEN). Disponible en: www.semfyc.es/Nueva/Acreditación/Información
[Slotnick, 1999]
H.B. Slotnick.
How doctors learn: physicians self–directed learning episodes.
Acad Med, 74 (1999), pp. 1106-1117
[Smits and Verbeeck, 2002]
P.B.A. Smits, J. Verbeeck, C. Buisonjé.
Problem based learning in continuing medical education: a review of controlled evaluation studies.
BMJ, 324 (2002), pp. 153-156
[Wall, et.al, 2000]
D. Wall, A. Whitehouse, L. Campbell, S. Kelly, S. Cook.
Computerized evaluations of their education and training by senior house officers in the West Midlands.
Hosp Med, 61 (2000), pp. 54-56
Copyright © 2003. Elsevier España, S.L. y Sociedad Española de Medicina Rural y Generalista (SEMERGEN)
Opciones de artículo
Herramientas
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos