Buscar en
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Toda la web
Inicio Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología BLOC Screening en una muestra de niños chilenos
Journal Information
Vol. 27. Issue 3.
Pages 118-125 (July 2007)
Share
Share
Download PDF
More article options
Vol. 27. Issue 3.
Pages 118-125 (July 2007)
BLOC Screening en una muestra de niños chilenos
Screening BLOC in a sample of Chilean Children
Visits
1443
R. D.. Castillo, Y.. Sierra, M.. Inostroza, V.. Campos, E.. Gómez, M.. Mora
This item has received
Article information
El objetivo de este artículo es analizar las propiedades psicométricas de BLOC-S en una muestra de 228 niños chilenos. Los niveles de fiabilidad fueron de 0,88, 0,92, 0,76 y 0,91 para el módulo morfológico, sintáctico, semántico y pragmático respectivamente. Un análisis factorial exploratorio de los bloques que constituyen cada módulo, produjo una solución básicamente unidimensional que explica el 30,13% de la varianza. No se encontraron diferencias por sexo. Por nivel socioeconómico encontramos que los niños de nivel alto tenían mejor desempeño que los de nivel medio y bajo, en todos los módulos. Las diferencias por edad fueron pequeñas en todos los módulos, generando entre tres y cuatro grupos homogéneos con evidente sobreposición. La baja capacidad discriminativa probablemente se deba a una reducida variabilidad, debida al bajo desempeño general de la muestra chilena comparada con la española.
Palabras clave:
Evaluación, lenguaje, sintaxis, morfología, pragmática y semántica
The aim of this work was to analyse the psychometric properties of the Screening Objective and Criterial Language Battery (BLOC-S). In a sample of 228 Chilean children, levels of reliability were 0.88, 0.92, 0.76 y 0.91 for morphologic, syntactic, semantic and pragmatic modules, respectively. An exploratory factorial analysis produced unidimentional solution, explaining 30.13% of the variance. We did not find differences in performance by sex. By socio-economic status, higher status children performed better than those of middle and lower status, in all modules. Differences by age were small in all modules; producing between 3 and 4 homogeneous groups with substantial overlap. Lack of discrimination is probably related to reduce variability, due to low performance in the Chilean sample compared to Spain.
Keywords:
Assessment, language, syntactic, morphologic, semantic and pragmatic

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
Tools
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos