Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica The patient experience in inpatient unit between the patient in Makassar Distric...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S6.
The 4th International Conference Hospital Administration (ICHA4)
Páginas 138-142 (Octubre 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
ePub
Vol. 30. Núm. S6.
The 4th International Conference Hospital Administration (ICHA4)
Páginas 138-142 (Octubre 2020)
DOI: 10.1016/j.enfcli.2020.06.032
The patient experience in inpatient unit between the patient in Makassar District Hospital and Haji Regional Hospital
Visitas
...
Fridawaty Rivai
Autor para correspondencia
, Syahrir A. Pasinringi, Nur Arifah, Adelia U. Ady Mangilep, Qolbi Khaerun Nisa
Hospital Management Department of Faculty of Public Health, Hasanuddin University, Indonesia
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Tablas (2)
Table 1. Demographic characteristics of respondents.
Table 2. Dimension of patient experience in Makassar District Hospital and Haji Regional Hospital.
Mostrar másMostrar menos
Abstract
Objective

This study aimed to compare the patient experiences of the inpatient unit at Makassar District Hospital and Haji Regional Hospital.

Methods

This research was a cross-sectional study with a descriptive approach. The study involved 118 respondents in Makassar General Hospital and 120 respondents in Haji Regional Hospital.

Result

The results showed patients in Makassar district hospital had good experiences in 6 dimensions (information and communication, convenient environmental, medicine management, employee availability, respecting patient's experience, and service assistance). Patients in Haji regional hospital experienced good service in 6 dimensions of patient experience (waiting time, emotional support, pain management, trust inservice providers, perceived nutrition care, and family and friend involvement).

Conclusion

Both of the hospitals have the same number of good experience dimensions. The study recommended the hospital to make improvements in terms of the quality of service by paying attention to other dimensions.

Keywords:
Inpatient unit
Patient experience
Public hospital

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
Herramientas
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos