Buscar en
Revista Española de Anestesiología y Reanimación (English Edition)
Toda la web
Inicio Revista Española de Anestesiología y Reanimación (English Edition) Emotional response to high-fidelity trauma simulation: An observational study
Journal Information
Vol. 66. Issue 10.
Pages 521-527 (December 2019)
Share
Share
Download PDF
More article options
Visits
5
Vol. 66. Issue 10.
Pages 521-527 (December 2019)
Brief Report
Emotional response to high-fidelity trauma simulation: An observational study
Respuesta emocional a una simulación de alta fidelidad en trauma: Un estudio observacional
Visits
5
P. Duquea,
Corresponding author
patriduque@gmail.com

Corresponding author.
, J.M. Quintilláb, J.A. Varelaa, P. Garridoc, Ó. Valenciad, J.M. Maestree
a Departamento de Anestesiología, Hospital Gregorio Marañón, Madrid, Spain
b Programa de Simulación, Hospital Infantil Sant Joan de Déu, Esplugues de Llobregat (Barcelona), Spain
c Departamento de Anestesiología, Hospital La Paz, Madrid, Spain
d Departamento de Anestesiología, Hospital 12 de Octubre, Madrid, Spain
e Hospital Virtual Valdecilla, Santander, Spain
This item has received
Article information
Abstract
Full Text
Bibliography
Download PDF
Statistics
Figures (4)
Show moreShow less
Tables (1)
Table 1. Valence and activation scores at each stage of simulation training.
Additional material (1)
Abstract
Introduction

The emotional environment created during a simulation session can influence learning. Positive emotions improve perceptual processing and facilitate learning, while negative emotions can reduce working memory, resulting in poorer learning outcomes.

Objectives

The aim of this study was to investigate the impact of simulation training on emotions during all phases of a high-fidelity simulation using standard prebriefing and “good judgement debriefing” techniques.

Methods

This was an observational study that included 74 anesthesiologists participating in a simulation-based training. A standardized prebriefing was followed by “good judgement debriefing”. In order to assess emotions, we used the circumplex model of emotion, and asked participants to complete the affect grid scale before prebriefing (stage 1), before starting the simulation (stage 2), before debriefing (stage 3) and following debriefing (stage 4).

Results

The affect grid scores obtained from 67 participants were analyzed. Following debriefing, the experience of the polytrauma patient simulation was significantly more pleasant compared to previous stages (p<0.01). In addition, participants perceived the activity as becoming increasingly active as it progressed (p<0.01).

Conclusions

High-fidelity trauma simulation creating a safe environment using a standardized prebriefing and “good judgement debriefing” is experienced as a pleasant and active activity at all stages of the simulation. Further investigation is needed to assess the impact of these results on learning.

Keywords:
High fidelity simulation training
Trauma
Emotions
Prebriefing
Debriefing
Education
Teaching
Resumen
Introducción

El entorno emocional que se crea en una sesión de simulación puede afectar al proceso de aprendizaje. Las emociones positivas mejoran el proceso de percepción y facilitan el aprendizaje. Sin embargo, las emociones negativas pueden disminuir la memoria de trabajo, lo que da lugar a menor adquisición de aprendizaje.

Objetivos

El objetivo del estudio fue investigar el impacto que la simulación tiene sobre las emociones durante todas las fases de una simulación de alta fidelidad, usando un prebriefing estandarizado y el debriefing «con buen juicio».

Métodos

Es un estudio observacional que incluyó a 74 anestesiólogos que participaron en una sesión de simulación. Se utilizó un prebriefing estandarizado y el debriefing «con buen juicio». Para evaluar las emociones, usamos el modelo circumplejo de las emociones aplicando la escala Affect Grid, que se utilizó antes del prebriefing (estadio 1), antes del caso (estadio 2), antes del debriefing (estadio 3) y después de él (estadio 4).

Resultados

La muestra final fueron los resultados de la escala Affect Grid obtenidos de 67 participantes. Tras el debriefing, esta simulación sobre un caso de paciente politraumatizado fue experimentada de manera significativamente más placentera que en estadios previos (p<0,01). Además, se percibió como una actividad cada vez más activa según iba avanzando (p<0,01).

Conclusiones

El entrenamiento en atención al trauma grave mediante simulación en un entorno seguro con un prebriefing estandarizado y el debriefing «con buen juicio» fue experimentado como una actividad placentera y activa durante todas las fases de la simulación. Se necesitan nuevas investigaciones para evaluar el impacto de estos resultados en el aprendizaje.

Palabras clave:
Simulación de alta fidelidad
Trauma
Emociones
Prebriefing
Debriefing
Educación
Docencia

Article

These are the options to access the full texts of the publication Revista Española de Anestesiología y Reanimación (English Edition)
Subscriber
Subscriber

If you already have your login data, please click here .

If you have forgotten your password you can you can recover it by clicking here and selecting the option “I have forgotten my password”
Subscribe
Subscribe to

Revista Española de Anestesiología y Reanimación (English Edition)

Purchase
Purchase article

Purchasing article the PDF version will be downloaded

Price 19.34 €

Purchase now
Contact
Phone for subscriptions and reporting of errors
From Monday to Friday from 9 a.m. to 6 p.m. (GMT + 1) except for the months of July and August which will be from 9 a.m. to 3 p.m.
Calls from Spain
932 415 960
Calls from outside Spain
+34 932 415 960
E-mail
Article options
Tools
Supplemental materials
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.redare.2022.05.006
No mostrar más