metricas
covid
Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica The experiences of newly-appointed case managers
Información de la revista
Vol. 31. Núm. S2.
4th International Conference for Global Health (ICGH) in conjunction with the 7th Asian International Conference in Humanized Health Care (AIC-HHC)
Páginas S50-S53 (abril 2021)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 31. Núm. S2.
4th International Conference for Global Health (ICGH) in conjunction with the 7th Asian International Conference in Humanized Health Care (AIC-HHC)
Páginas S50-S53 (abril 2021)
The experiences of newly-appointed case managers
Visitas
6
Muhammad Chandra, Enie Novieastari, Tuti Nuraini
Autor para correspondencia
tutinfik@ui.ac.id

Corresponding author.
Faculty of Nursing, Universitas Indonesia, Depok, West Java, Indonesia
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Suplemento especial
Este artículo forma parte de:
Vol. 31. Núm S2

4th International Conference for Global Health (ICGH) in conjunction with the 7th Asian International Conference in Humanized Health Care (AIC-HHC)

Más datos
Abstract

The objective of study is to explore the experience of the new case managers in carrying out their duties in the hospital. This study used a phenomenological approach by in-depth interview to 10 case managers (in a referral hospital in Jakarta, Indonesia) and Colaizzi's analysis method were used. Results of the study are new case managers go through a challenging adaptation process; carrying out the case manager role and functions requires extensive knowledge and skills; case managers work in a highly-structured and systematic way; case managers work to fulfill the needs of patients and families holistically. A hospital that has just established a case manager system needs to increase support case manager's skills and knowledge upgrading; Newly-Appointed Case Managers need skill in inter-professional collaboration, service coordination, and a holistic patient care approach.

Keywords:
Case manager
Holistic care
Patient-centered care
Patient service manager

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos

Quizás le interese:
10.1016/j.enfcli.2021.07.002
No mostrar más