Buscar en
Enfermería Clínica
Toda la web
Inicio Enfermería Clínica The effectiveness of case-based learning in increasing critical thinking of nurs...
Información de la revista
Vol. 30. Núm. S2.
International Conference on Women and Societal Perspective on Quality of Life (WOSQUAL-2019)
Páginas 182-185 (Marzo 2020)
Compartir
Compartir
Descargar PDF
Más opciones de artículo
Vol. 30. Núm. S2.
International Conference on Women and Societal Perspective on Quality of Life (WOSQUAL-2019)
Páginas 182-185 (Marzo 2020)
The effectiveness of case-based learning in increasing critical thinking of nursing students: A literature review
Visitas
10
Muhammad Al-Amin R. Sapenia, Syahrul Saidb,
Autor para correspondencia
syahrulsaid@unhas.ac.id

Corresponding author.
a Graduate School of Nursing, Faculty of Nursing, Hasanuddin University, Makassar, Indonesia
b Department of Family and Community Nursing, Faculty of Nursing, Hasanuddin University, Makassar, Indonesia
Este artículo ha recibido
Información del artículo
Resumen
Texto completo
Bibliografía
Descargar PDF
Estadísticas
Tablas (1)
Table 1. Critical appraisal of selected articles.
Abstract
Objective

The purpose of this study is to identify and analyze the effectiveness of applying case based learning in improving critical thinking skills in nursing students.

Methods

Article searches use the PubMed, Ebsco, Science Direct, and Scopus databases. The research questions based on PICO. There were 454 articles found and only three articles that fit the inclusion criteria. This article is reviewed using the Critical Appraisal Skills Program and the Mixed Methods Appraisal Tool. Effective Public Health Practice Project was used to assess the quality of articles.

Results

There are three articles included in this study. From the results of the critical assessment of the articles included, the application of case-based learning can significantly improve the essential capabilities of thinking of nursing students.

Conclusion

Application of case-based learning to nurse students is promising in improving students’ critical thinking skills.

Keywords:
Case-based learning
Critical thinking
Nursing student

Artículo

Opciones para acceder a los textos completos de la publicación Enfermería Clínica
Suscriptor
Suscriptor de la revista

Si ya tiene sus datos de acceso, clique aquí.

Si olvidó su clave de acceso puede recuperarla clicando aquí y seleccionando la opción "He olvidado mi contraseña".
Suscribirse
Suscribirse a:

Enfermería Clínica

Comprar
Comprar acceso al artículo

Comprando el artículo el PDF del mismo podrá ser descargado

Precio 19,34 €

Comprar ahora
Contactar
Teléfono para suscripciones e incidencias
De lunes a viernes de 9h a 18h (GMT+1) excepto los meses de julio y agosto que será de 9 a 15h
Llamadas desde España
932 415 960
Llamadas desde fuera de España
+34 932 415 960
E-mail
Opciones de artículo
Herramientas
es en pt

¿Es usted profesional sanitario apto para prescribir o dispensar medicamentos?

Are you a health professional able to prescribe or dispense drugs?

Você é um profissional de saúde habilitado a prescrever ou dispensar medicamentos