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Revista Médica Internacional sobre el Síndrome de Down (English Edition)
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Vol. 14. Issue 2.
Pages 31-33 (July 2010)
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Vol. 14. Issue 2.
Pages 31-33 (July 2010)
DOI: 10.1016/S2171-9748(10)70009-X
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School stage and students with Down syndrome
La etapa escolar y el alumno con síndrome de Down
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T. Valls Gubern
Coordinator of School Stage Follow-up Service, Fundació Catalana Síndrome de Down, Barcelona, Spain
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Abstract

The changes in schooling implemented with the object of improving quality and including all students are benefiting Down syndrome students. Their role is valued and their active and direct participation in the educational process is promoted. However, for these included students to feel they are capable students they must construct their knowledge of themselves and their personal relationship and social skills to face the challenges of the environment in better conditions and in a standard way.

Keywords:
Down syndrome
Common schooling
Cooperative learning
Psychotherapeutic work
Resumen

Los cambios que se están produciendo en la escuela para mejorar su calidad e incluir a todo el alumnado están beneficiando a los alumnos con síndrome de Down. Se valora su rol y se promueve su papel activo y directo en los procesos educativos. No obstante, para que el alumno en situación de inclusión se sienta un alumno capaz, debe construir el conocimiento de sí mismo y las habilidades personales, relacionales y sociales para afrontar los requisitos del entorno en mejores condiciones y de forma normalizada.

Palabras clave:
Síndrome de Down
Escuela ordinaria
Aprendizaje cooperativo
Trabajo psicoterapéutico
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