x

¿Aún no está registrado?

Cree su cuenta. Regístrese en Elsevier y obtendrá: información relevante, máxima actualización y promociones exclusivas.

Registrarme ahora
Solicitud de permisos - Ayuda - - Regístrese - Teléfono 902 888 740
Buscar en

Indexada en:

Scopus, ESCI (Emerging Sources Citation Index, WoS), EconLit, DOAJ, ABI/Inform (ProQuest), IBSS, ULRICH'S Global Serials Directo, Cabell's Business Directories, ECONBIZ, ECONIS (Economics Information System), ECONSTOR, DIALNET, LATINDEX, REDALYC, Index Copernicus Journals Master List, Fuente Académica Premier, ESH, DICE, CIRC, IN-RECS, ISOC- Economía, Directorio de Revistas de Ciencias Sociales y Humanidades, CARHUS Plus 2010, e-Revistas, A-to-Z Title Wizard, Academic Journals Database, Catálogo Internacional ZDB-OPAC, Scholar Google, REBIUN, CompluDoc, AEDEM Bibliométrica

Métricas

  • SCImago Journal Rank (SJR):0,11
  • Source Normalized Impact per Paper (SNIP):0,18

Los más leídos | European Research on Management and Business Economics

¿Quién paga, quién gana? El caso de la venta del BdV (1252)

Who pays, who wins? The case of the sale of BdV

Salvador Climent-Serrano
European Research on Management and Business Economics 2016;22:47-54

Eficiencia del plan de marketing como técnica de aprendizaje cooperativo (973)

Effectiveness of marketing plan as cooperative learning technique

Teresa Vallet-Bellmunt, Pilar Rivera-Torres, Ilu Vallet-Bellmunt, Antonio Vallet-Bellmunt
European Research on Management and Business Economics 2016;22:17-24

Emprendimiento: perspectiva cubana en la creación de empresas familiares (917)

Entrepreneurship: Cuban perspective on the creation of family businesses

Yahilina Silveira-Pérez, Dainelis Cabeza-Pullés, Virginia Fernández-Pérez
European Research on Management and Business Economics 2016;22:70-7

Desarrollo y validación inicial de una escala para evaluar la fidelidad de los consumidores hacia las tiendas (883)

A consumer loyalty store scale: Development and initial validation

Carmen García García, Marina Fabero Fernández de Marcos
European Research on Management and Business Economics 2016;22:94-100

Improving supply chain information sharing using Design for Six Sigma (871)

Erin M. Mitchell, Jamison V. Kovach
European Research on Management and Business Economics 2016;22:147-54

Risk and profitability of Islamic banks: A religious deception or an alternative solution? (784)

Naama Trad, Mohamed Ali Trabelsi, Jean François Goux
European Research on Management and Business Economics 2017;23:40-5

Cost efficiency analysis of Swedish financial enterprises: An empirical investigation (726)

Onur Akkaya
European Research on Management and Business Economics 2016;22:31-7

El papel moderador del diseño web y la cultura del país en la respuesta del consumidor online. Una aplicación a los destinos turísticos (674)

The moderator role of web design and culture of the country in the online consumer response. An application to tourism destination

Juan Miguel Alcántara-Pilar, Salvador del Barrio-García
European Research on Management and Business Economics 2016;22:78-87

Efectos del ciclo económico en el crédito comercial: el caso de la pyme española (653)

Impact of economic cycle on trade credit: The case of Spanish SMEs

Francisco-Javier Canto-Cuevas, María-José Palacín-Sánchez, Filippo di Pietro
European Research on Management and Business Economics 2016;22:55-62

Fomentando la innovación de producto en las empresas nuevas: ¿Qué instrumentos públicos son más efectivos? (651)

Fostering product innovation in new ventures: Which public instruments are more effective?

Raquel Antolín-López, Javier Martínez-del-Río, José Céspedes-Lorente
European Research on Management and Business Economics 2016;22:38-46

Privacy concerns and online purchasing behaviour: Towards an integrated model (642)

Nuno Fortes, Paulo Rita
European Research on Management and Business Economics 2016;22:167-76

Información de los recursos intangibles ocultos: ¿memorias de sostenibilidad o informe anual? (606)

Information hidden intangible resources: sustainability or annual reports?

Francisca Tejedo Romero
European Research on Management and Business Economics 2016;22:101-9

Antecedentes del compromiso afectivo de los empleados de pymes intensivas en conocimiento (603)

Antecedents of employee affective commitment in knowledge-intensive SMEs

Guadalupe Vila Vázquez, Carmen Castro Casal, Dolores Álvarez Pérez
European Research on Management and Business Economics 2016;22:25-30

Cost–benefit analysis of sport events: The case of World Paddle Tour (599)

Héctor V. Jiménez-Naranjo, José Luis Coca-Pérez, Milagros Gutiérrez-Fernández, Mari Cruz Sánchez-Escobedo
European Research on Management and Business Economics 2016;22:131-8

Efectos de la crisis sobre la financiación bancaria del emprendimiento. Un análisis de las microempresas españolas desde el sector de las Sociedades de Garantía Recíproca (592)

Crises effects on banking entrepreneurship financing. An analysis of micro enterprises in Spain from the perspective of Mutual Guarantee Institutions

Rosa Santero Sánchez, Concepción de la Fuente-Cabrero, Pilar Laguna Sánchez
European Research on Management and Business Economics 2016;22:88-93

Critical processes of knowledge management: An approach toward the creation of customer value (589)

Ignacio Cepeda-Carrion, Silvia Martelo-Landroguez, Antonio L. Leal-Rodríguez, Antonio Leal-Millán
European Research on Management and Business Economics 2017;23:1-7

Motivación del empresario y atención informativa en la internacionalización: un análisis regional en el sector español de piedra natural (580)

Entrepreneurial motivation and informational attention in internationalization. Regional study to Spanish natural stone industry

Valle Santos-Álvarez, Teresa García-Merino
European Research on Management and Business Economics 2016;22:1-7

Corporate Responsibility under the ECSI model: An application in the hotel sector (578)

María-Ángeles Revilla-Camacho, Francisco-José Cossío-Silva, Beatriz Palacios-Florencio
European Research on Management and Business Economics 2017;23:23-32

Bibliometric analysis of publications on wine tourism in the databases Scopus and WoS (575)

Amador Durán Sánchez, María de la Cruz Del Río Rama, José Álvarez García
European Research on Management and Business Economics 2017;23:8-15

The use of the sustainable investment against the broad market one. A first test in the Mexican stock market (557)

Oscar De la Torre, Evaristo Galeana, Dora Aguilasocho
European Research on Management and Business Economics 2016;22:117-23