x

¿Aún no está registrado?

Cree su cuenta. Regístrese en Elsevier y obtendrá: información relevante, máxima actualización y promociones exclusivas.

Registrarme ahora
Permissions Requests - Help - - Sign up - Phone number 902 888 740
Search
ISSN: 0120-0534

Revista Latinoamericana de Psicología

Revista Latinoamericana de Psicología (RLP) is an open access journal published four-monthly by the Fundación Universitaria Konrad Lorenz. The RLP accepts and evaluates works corresponding to the following categories: original articles (with empirical and novel information) on diverse fields of psychology (regardless of the methodology used), and qualitative or quantitative systematic reviews. It would possibly be interested in evaluating works that develop tools or software applications associated with psychology, original articles on methodology, and studies that evaluate psychology from a scientometrics perspective.

Metrics

  • Impact Factor: 0,717 (2016)
  • SCImago Journal Rank (SJR):0,445
  • Source Normalized Impact per Paper (SNIP):0,688

© Thomson Reuters, Journal Citation Reports, 2016

Indexed in:

Biological Abstracts; Current Contents/Social and Behavorial Sciences; Institutes for Scientific Information Alerting Service; Social Science Citation Index; Psychological Abstrats(1969-); PsycINFO; Psicodoc (España); Publindex; Dietrich's Index Philosophicus; IBZ - Internationale Bibliographie der Geistes- und Sozialwissenschaftlichen Zeitschriftenliteratur; Internationale bibliographie der Rezensionen Wissenschaftlicherliteratur; Family and Society Studies Database; Index Medicus Latinoamericano; Lilacs (Bireme); Ulrich's International Periodicals Directory; Pserinfo (Colombia); SCOPUS e informe Académico (Thomson Gale) y la Red de Revistas Científicas de América Latina y el Caribe REDALYC; Scielo
Contents of previous issue | Contents of following issue
Navegación en castellano

Vol. 49 .Num. 2. May - August 2017

Editorial

Neuro-«lo que sea»: inicio y auge de una pseudociencia para el siglo XXI

Neuro-“whatever”: Beginnings of a new pseudoscience for the XXI century

Karen Corredor, Fernando P. Cardenas
Rev Lat Psic 2017;49:89-90

Originales

Crossmodal interference between language and flavour

Interferencia intermodal entre lenguaje y sabor

Eugenia Razumiejczyk, Carolina Pereyra Girardi, María del Carme Crivello, Mauro Fioramonti, Guillermo Macbeth, Fernando Marmolejo-Ramos
Rev Lat Psic 2017;49:91-101

Estilos de personalidad dependiente y autocrítico: desempeño cognitivo y sintomatología depresiva

Dependent and self-critical personality styles: Cognitive performance and depressive symptomatology

Eugenio Rodríguez, Juan Cristobal Ruiz, Camila Valdés, Mahaira Reinel, Marcela Díaz, Jorge Flores, Carla Crempien, Caroline Leighton, Alberto Botto, Claudio Martínez, Alemka Tomicic
Rev Lat Psic 2017;49:102-9

Efectos de un programa de inteligencia emocional en factores socioemocionales y síntomas psicosomáticos

Effects of an emotional intelligence program on socioemotional factors and psychosomatic symptoms

Ainize Sarrionandia, Maite Garaigordobil
Rev Lat Psic 2017;49:110-8

Invarianza factorial del Cuestionario para Evaluar Clima Social del Centro Escolar en estudiantes chilenos y colombianos

Factorial invariance of the Questionnaire for evaluating School Social Climate in Chilean and Colombian students

José Luis Gálvez-Nieto, Sonia Salvo, Ricardo Pérez-Luco, Christian Hederich, Ítalo Trizano-Hermosilla
Rev Lat Psic 2017;49:119-27

Asociación entre condición física y autoconcepto físico en estudiantes españoles de 12-16 años

Association between physical fitness and physical self-concept in 12-16 year-old spanish schoolchildren

Alberto Grao-Cruces, Antonio Fernández-Martínez, Alberto Nuviala
Rev Lat Psic 2017;49:128-36

Role ambiguity, group cohesion and job satisfaction: A Demands-Resources Model (JD-R) Study from Mexico and Spain

Ambigüedad de rol, cohesión grupal y satisfacción laboral: un estudio con el modelo demandas y recursos laborales (JD-R) en México y España

Begoña Urien, Amparo Osca, Lourdes García-Salmones
Rev Lat Psic 2017;49:137-45

Revisión sistemática

Autorregulación del aprendizaje en la educación superior en Iberoamérica: una revisión sistemática

Self-regulated learning in higher education in Latin-America: A systematic review

Aldo Hernández Barrios, Ángela Camargo Uribe
Rev Lat Psic 2017;49:146-60